
PARTISAN PABLUM
HOW SINCLAIR’S POLITICAL AGENDA THREATENS THE 
QUALITY LOCAL JOURNALISM CONSUMERS TRUST

AUGUST 2017



	

	 1	
 

	
S P E C I A L  R E P O R T  

	

Partisan	Pablum:	How	Sinclair’s	Political	Agenda	
Threatens	the	Quality	Local	Journalism	Consumers	Trust	

	
Sinclair	 Broadcast	 Group	 has	 a	 troubling	 track	 record	 with	 the	 truth.	 Since	 it	 announced	 its	
planned	merger	 with	 news	 giant	 Tribune	Media	 in	May	 2017,	 the	 company	 has	 faced	 a	 very	
public	 firestorm	 over	 its	 history	 of	 infecting	 local	 news	 coverage	 with	 politically	 charged	
programming.	 Turning	 America’s	 local	 news	 stations	 into	 partisan	 outlets	 is	 nothing	 new	 for	
Sinclair,	though.	The	company	could	be	considered	the	Godfather	of	agenda-driven	local	media,	
with	 criticisms	 of	media	 bias	 dating	 back	 to	 the	 early	 2000s.	Most	 recently,	 Sinclair	 has	 been	
under	 fire	 for	 its	 now	 infamous	 “must	 run”	 segments	 –	 short	 pieces	 of	 political	 commentary	
produced	in	Sinclair’s	national	headquarters	that	the	company	requires	all	local	affiliates	to	air.	
	
One	 of	 the	 earliest	 criticisms	 of	 Sinclair’s	 coverage	 was	 in	 response	 to	 Sinclair	 executives’	
mandate	 that	 news	 anchors	 at	 its	 local	 affiliates	 run	 editorials	 supportive	 of	 the	 Bush	
administration’s	response	to	the	9/11	terrorist	attacks.	Newsroom	staffers	pushed	back	“saying	
such	 statements	 could	 undermine	 the	 public	 faith	 in	 their	 political	 objectivity.”	 Since	 then,	
Sinclair	has	continued	to	push	heavily	partisan	commentary	in	the	lead-up	to	elections	and	faced	
a	barrage	of	negative	attention	 for	 content	 critical	of	Democratic	 candidates	before	 the	2004,	
2010,	and	2012	national	elections.	Most	recently,	in	2016,	Sinclair	made	headlines	for	striking	a	
deal	 with	 Jared	 Kushner	 to	 give	 the	 Trump	 campaign	 positive	 press,	 while	 heavily	 criticizing	
Trump’s	Democratic	opponent,	Hillary	Clinton.	
	

Sinclair	Admits	it	has	a	Political	Agenda		
	
In	a	2004	interview,	Sinclair	chief	executive	David	Smith	claimed	that	“ninety-nine-point-nine	
percent	of	the	media	is	left	of	center”	and	that	“there	are	two	companies	doing	truly	balanced	
news	today:	Sinclair	and	Fox.”		
	

• “At	 Sinclair,	 the	 top	 of	 the	 food	 chain	 is	 David	 Smith.	 An	 imposing	 man	 with	 a	 pink	
complexion	and	a	 confrontational	manner,	 Smith	 comes	across	 like	an	overgrown	 frat	
boy	who	suddenly	struck	 it	 rich.	His	 father,	 Julian	Sinclair	Smith,	 launched	the	 family's	
first	television	station	in	1971,	and	in	the	last	decade,	David	and	his	three	brothers	have	
expanded	 the	operation	 into	a	broadcast	 empire	with	 access	 to	 four	 in	one	American	
households.	 During	 a	 daylong	 tour	 of	 Sinclair's	 headquarters,	 on	 the	 outskirts	 of	
Baltimore,	Smith	repeatedly	boasts	about	his	wealth	(‘I	bet	you	wish	you	were	my	son,’	
he	tells	me.	‘It	would	put	you	in	a	different	financial	bracket’)	and	proudly	shows	off	his	
travel	photographs,	which	are	mounted	and	displayed	in	the	hallways	of	Sinclair's	five-
story	office	building.	He	makes	no	secret	of	his	support	for	Bush	and	describes	Sinclair	
as	one	of	the	only	bastions	of	objectivity	in	American	journalism.	‘We're	in	the	center,’	
Smith	insists,	sitting	in	his	fifth-floor	executive	suite.	‘Ninety-nine-point-nine	percent	of	



Page	2	of	17	

the	media	is	left	of	center.	Paula	Zahn	or	Peter	Jennings	or	anybody	who	is	attempting	
to	pass	himself	off	as	reporting	news	—	they're	not	telling	the	whole	story.	Dan	Rather	
wants	you	to	believe	that	Saddam	Hussein	is	a	nice	guy!	There	are	two	companies	doing	
truly	 balanced	 news	 today:	 Sinclair	 and	 Fox.’”	 [Eric	 Klinenberg,	 "Beyond	 'Fair	 and	
Balanced,'"	Rolling	Stone,	02/24/05]	

	
Sinclair’s	VP	of	News	produced	a	segment	in	March	2017	that	accused	other	news	outlets	of	
reporting	“irresponsible…	one-sided	news	stories”	that	he	considered	“fake	news.”	
	

• In	 the	 video,	 from	March	 2017,	 "Sinclair	 VP	 of	 News"	 Scott	 Livingston	 described	 the	
trend	of	 "irresponsible	and	one-sided	news	 stories	plaguing	our	 country"	and	accused	
national	media	 of	 posting	 "fake	 news"	without	 "fact	 checking."	 ["Sinclair	 VP	 of	News:	
Announcement	from	KSNV	News	3,	Las	Vegas,	March	23,	2017,"	YouTube,	03/23/17]	

	
• “Sinclair	asked	stations	to	run	a	short	segment	in	which	Scott	Livingston,	the	company's	

vice	 president	 for	 news,	 accused	 the	 national	 news	 media	 of	 publishing	 ‘fake	 news	
stories.’”	 [Sydney	 Ember,	 "Tilting	 Right,	 TV	 News	 Titan	 Roils	 Its	 Staff,"	 The	 New	 York	
Times,	05/13/17]	

	
When	Sinclair	came	under	fire	in	July	2017	with	accusations	of	political	bias,	the	VP	of	News	
defended	 the	 programming,	 saying	 the	 “commentaries	 provide	 a	 viewpoint	 that	 often	 gets	
lost	in	the	typical	national	broadcast	media	dialogue.”	
	

• “Livingston	 argues	 in	 the	memo	 that	while	 it’s	 true	 Sinclair	 issues	 ‘must	 run’	 content,	
media	 reports	which	 say	 they	 are	of	 ‘poor	quality’	 and	 ‘politically	 tilted’	 are	not	 true,	
and	 that	 ‘must	 runs’	 amount	 to	 less	 than	 one	 hour	 per	week,	 on	 average,	 of	 Sinclair	
stations'	 coverage,	 compared	with	more	 than	35	hours	of	 local	 news.	Plus,	 he	argued	
that	 such	 commentary	 provides	 a	 viewpoint	 not	 usually	 found	 in	 the	 national	media.	
	
‘While	it	 is	true	that	Sinclair	offers	commentary	segments	from	Mark	Hyman	and	Boris	
Epshteyn,	 this	 content	 is	 clearly	 identified	 as	 commentary	 and	 constitutes	 a	 tiny	
percentage	 of	 the	 station’s	 weekly	 broadcast	 content,’	 Livingston	 wrote.	 ‘“Mark	 and	
Boris”	 commentaries	 provide	 a	 viewpoint	 that	 often	 gets	 lost	 in	 the	 typical	 national	
broadcast	media	dialogue.	Boris	Epshteyn	worked	in	the	Trump	White	House,	a	fact	that	
Sinclair	makes	no	effort	 to	hide,	 and	provides	a	unique	 insight	 that	 viewers	 can’t	 find	
anywhere	 else.	 The	 presence	 of	 former	 administrative	 personnel	 serving	 as	 news	
commentators	 is	 a	 well	 accepted	 practice	 in	 journalism.’”	 [Hadas	 Gold,	 “Sinclair	
executive	 defends	 company	 from	 'biased'	 media	 in	 internal	 memo,”	 POLITICO,	
07/18/17]	

	
Sinclair	 forces	 its	 local	 affiliates	 to	 air	 ‘must-run’	 segments.	 These	 stories	 are	 produced	 at	
Sinclair’s	national	headquarters	and	feature	often	controversial,	heavily	partisan	content.	
	

• “They	are	called	‘must-runs,’	and	they	arrive	every	day	at	television	stations	owned	by	
the	Sinclair	Broadcast	Group	--	short	video	segments	that	are	centrally	produced	by	the	
company.	 Station	 managers	 around	 the	 country	 are	 directed	 to	 work	 them	 into	 the	
broadcast	over	a	period	of	24	or	48	hours.	Since	November	2015,	Sinclair	has	ordered	its	
stations	to	run	a	daily	segment	from	a	‘Terrorism	Alert	Desk’	with	updates	on	terrorism-



Page	3	of	17	

related	 news	 around	 the	world.	 During	 the	 election	 campaign	 last	 year,	 it	 sent	 out	 a	
package	 that	 suggested	 in	part	 that	 voters	 should	not	 support	Hillary	Clinton	because	
the	 Democratic	 Party	 was	 historically	 pro-slavery.”	 [Sydney	 Ember,	 "Tilting	 Right,	 TV	
News	Titan	Roils	Its	Staff,"	The	New	York	Times,	05/13/17]	

	
Prior	to	the	current	form	of	‘must-run’	content,	Sinclair	required	each	stations	to	air	a	nightly	
editorial	called	‘The	Point,’	in	which	company	VP	Mark	Hyman	railed	against	the	“angry	left.”	
	

• “In	the	firmament	of	right-wing	media	outlets,	Sinclair	stands	somewhere	to	the	right	of	
Fox	News.	Its	archconservative	politics	may	not	be	served	up	with	Fox's	raw-meat	bite,	
but	what	Sinclair	lacks	in	flash,	it	makes	up	for	in	unabashed	cheerleading	for	the	Bush	
administration.	 It	 sent	a	 team	to	 Iraq	to	 report	 ‘good	news’	about	 the	war	and	 forced	
each	 of	 its	 sixty-two	 stations	 to	 broadcast	 a	 pledge	 of	 support	 for	 Bush.	 Last	 April,	 it	
refused	to	air	a	Nightline	special	listing	the	name	of	every	American	soldier	killed	in	Iraq,	
and	it	gave	national	exposure	to	Stolen	Honor,	a	documentary	attacking	John	Kerry,	just	
weeks	before	 the	election.	And	each	night,	Sinclair	 requires	all	of	 its	 stations	 to	air	an	
editorial	segment	called	‘The	Point,’	in	which	company	vice	president	Mark	Hyman	rails	
against	the	‘angry	left’	and	‘clueless	academia,’	dismisses	peace	activists	as	‘wack	jobs,’	
calls	 the	 French	 ‘cheese-eating	 surrender	monkeys’	 and	 supports	 a	 host	 of	 right-wing	
initiatives,	from	a	national	sales	tax	to	privatizing	Medicare.”	[Eric	Klinenberg,	"Beyond	
'Fair	and	Balanced,'"	Rolling	Stone,	02/24/05]		
	

	

Sinclair’s	Partisan	Agenda-Driven	
Programming	Through	the	Years	

	
Sinclair	"used	its	173	television	stations	to	advance	a	mostly	right-leaning	agenda	

since	the	presidency	of	George	W.	Bush."	-	The	New	York	Times	
	

2000-2008:	Proud	Member	of	the	George	W.	Bush	Fan	Club	
	
“After	 the	 September	 2001	 attacks,	 Sinclair	 executives	 ordered	 news	 anchors	 at	 its	 local	
stations	to	run	editorials	announcing	support	for	the	Bush	administration's	response.”		
	
After	newsroom	staffers	said	“such	statements	could	undermine	public	faith	in	their	political	
objectivity,”	they	were	allowed	“to	say	the	message	was	from	‘station	management.’”	
	

• “After	the	September	2001	attacks,	Sinclair	executives	ordered	news	anchors	at	its	local	
stations	 to	 run	 editorials	 announcing	 support	 for	 the	 Bush	 administration's	 response.	
Some	news	staffers,	such	as	those	at	Sinclair's	two	Baltimore	stations,	WBFF	and	WNUV,	
objected,	 saying	 such	 statements	 could	 undermine	 public	 faith	 in	 their	 political	
objectivity.	The	editorials	were	read	nonetheless,	with	language	stating	the	support	for	
Bush	 came	 from	 station	 management.”	 [David	 Folkenflik,	 "Sinclair's	 TV	 program	 on	
Kerry	is	called	illegal	donation	to	Bush,"	The	Baltimore	Sun,	10/12/04]	

	



Page	4	of	17	

• “In	 the	 days	 after	 the	 September	 2001	 terror	 attacks,	 Sinclair	 required	 the	 news	 and	
sports	 anchors	 and	 even	 weather	 forecasters	 to	 read	 editorial	 messages	 explicitly	
conveying	full	support	for	the	Bush	administration's	fight	against	terrorism.	After	some	
staffers	 raised	 objections	 at	 its	 flagship	 station	 in	 Baltimore,	 Sinclair	 officials	 allowed	
anchors	 there	 to	 say	 the	message	was	 from	 ‘station	management.’”	 [David	 Folkenflik,	
“Sinclair	Broadcast	Group	Has	Deal	To	Buy	Tribune	Media's	TV	Stations,”	NPR,	05/08/17]		

	
Sinclair	 was	 heavily	 criticized	 for	 its	 plans	 to	 air	 a	 documentary	 attacking	 Democratic	
presidential	candidate	John	Kerry’s	military	record	just	before	the	2004	presidential	election.		
	
Even	after	accusations	of	the	programming	being	an	illegal	corporate	contribution	to	the	Bush	
campaign	and	calls	for	an	advertiser	boycott,	Sinclair	did	not	altogether	cancel	the	program.	
	

• "In	 2004,	 Sinclair	 generated	 controversy	 when	 it	 considered	 airing	 a	 documentary	
attacking	Democratic	presidential	 candidate	 John	F.	 Kerry's	military	 record	 just	before	
the	 election.	 After	 complaints	 from	 Democrats	 and	 calls	 for	 an	 advertiser	 boycott,	
Sinclair	 backed	 down	 and	 ran	 a	 program	 that	 analysts	 said	 was	 more	 balanced.	 The	
company	nevertheless	fired	its	Washington	bureau	chief	after	he	publicly	said	that	plans	
to	air	the	anti-Kerry	film	were	'indefensible.'"	[Paul	Farhi,	"Under	new	ownership,	WJLA-
TV	takes	a	slight	turn	to	the	right,"	The	Washington	Post,	09/16/14]	

	
• The	 Democratic	 Party	 said	 that	 Sinclair’s	 plans	 to	 air	 the	 anti-Kerry	 documentary	

amounted	 “to	 an	 illegal	 corporate	 campaign	 contribution	 to	 President	 Bush”	 and	 said	
they	 planned	 to	 “file	 a	 formal	 complaint	 today	with	 the	 Federal	 Election	 Commission	
over	 the	 plan	 to	 broadcast	 the	 program.”	 The	 documentary,	 “Stolen	 Honor:	Wounds	
That	 Never	 Heal,”	 alleged	 “that	 North	 Vietnamese	 captors	 used	 Kerry's	 statements	
about	 atrocities	 committed	 by	 American	 troops	 during	 the	 conflict	 as	 an	 excuse	 to	
torture	U.S.	prisoners	of	war.”	Democratic	Party	officials,	including	Terry	McAuliffe,	then	
DNC	chairman,	“took	pains	to	say	that	the	producer	of	Stolen	Honor	was	a	discredited	
journalist	 who	 held	 no	 standing	 in	 the	 profession.”	 The	 producer,	 Carlton	 Sherwood,	
“was	fired	by	a	Washington	television	station	in	the	early	1980s	after	a	story	he	did	on	
the	Vietnam	War	memorial	came	under	severe	attack”	and	“later	joined	the	Washington	
Times.”	 [David	 Folkenflik,	 "Sinclair's	 TV	 program	 on	 Kerry	 is	 called	 illegal	 donation	 to	
Bush,"	The	Baltimore	Sun,	10/12/04]	

	
• "The	Sinclair	Broadcast	Group	initially	planned	to	show	the	anti-Kerry	‘Stolen	Honor’	on	

its	62	stations,	but	backed	off	and	ran	excerpts	 in	a	more	balanced	news	show	on	the	
Vietnam	POW	issue."	[William	Booth,	"Docu-Trauma;	For	Political	Films,	the	Box	Office	
Is	More	Bombo	Than	Boffo,"	The	Washington	Post,	11/02/04]	

	
• "A	complaint	was	filed	with	the	FEC	by	the	Democratic	National	Committee	relating	to	a	

documentary,	 'Stolen	Honor,'	critical	of	John	Kerry's	service	 in	Vietnam.	[Sinclair]	aired	
portions	 of	 the	 documentary	 last	October	 as	 part	 of	 a	 news	 special.	 A	 complaint	was	
also	 filed	 by	 an	 individual	 in	 Cedar	 Rapids,	 Iowa,	 relating	 to	 commentaries	 by	 Mark	
Hyman	 that	 editorialized	 about	 Mr.	 Kerry.	 In	 a	 unanimous	 vote,	 all	 six	 of	 the	 FEC	
Commissioners	 agreed	 that	 [Sinclair],	 Mr.	 Hyman	 and	 Mr.	 Smith	 did	 not	 violate	 any	
campaign	finance	 laws	and	that	their	broadcast	activities	were	protected	by	the	 'press	



Page	5	of	17	

exemption.'"	 ["Federal	 Elections	Commission	 Finds	No	Violation	By	 Sinclair;	 Complaint	
by	the	DNC	is	Dismissed,"	PR	Newswire	US,	07/28/05]	

	
Sinclair	fired	its	DC	bureau	chief,	after	he	spoke	out	against	the	Kerry	documentary,	calling	it	
“biased	political	propaganda,	with	clear	intentions	to	sway	this	election.”	
	
Upon	 the	 bureau	 chief’s	 termination,	 it	 came	 to	 light	 that	 he	 had	 tried	 to	 get	 out	 of	 his	
contract	on	four	previous	occasions,	all	of	them	prompted	by	matters	of	bias.		
	

• Sinclair	 “fired	 its	Washington	bureau	chief,”	 reporter	 Jon	Leiberman,	 in	October	2004,	
saying,	 in	 a	 statement,	 “‘We	are	disappointed	 that	 Jon's	political	 views	 caused	him	 to	
violate	 company	 policy	 and	 speak	 to	 the	 press	 about	 company	 business.’”	 Leiberman	
made	 remarks,	 published	 by	 The	 Baltimore	 Sun,	 in	 which	 he	 called	 the	 anti-Kerry	
documentary	“‘biased	political	propaganda,	with	clear	intentions	to	sway	this	election.’”	
Leiberman	 “said	 Sinclair	 told	 him	 that	 he	 was	 fired	 for	 cause	 and	 would	 receive	 no	
severance.”	 [Kasey	 Jones,	 "Sinclair	 fires	 reporter	 who	 criticized	 plans	 for	 program	 on	
film	about	Kerry,	discussed	a	staff	meeting,"	The	Associated	Press,	10/19/04]	

	
• One	year	after	being	fired,	Leiberman	was	sued	by	Sinclair	“for	damages	and	for	what	it	

says	 are	 violations	 of	 his	 contract.”	 Sinclair’s	 lawsuit	 claimed	 that	 Leiberman	 “broke	
company	 rules	 by	 speaking	 publicly	 about	 his	 disaffection	 with	 his	 bosses	 after	 they	
ordered	Sinclair	stations	around	the	country	to	pass	off	as	news	a	documentary	critical	
of	 presidential	 candidate”	 John	 Kerry.	 The	 company	 claimed	 that	 Leiberman	 “owes	
Sinclair	 almost	 $17,000	 in	 so-called	 liquidated	 damages,	 equal	 to	 a	 percentage	 of	 his	
salary	had	he	served	out	his	contract.”	At	the	time	of	his	dismissal,	Leiberman	said	“that	
in	almost	five	years	of	working	for	Sinclair	he	had	asked	to	be	released	from	his	contract	
on	four	occasions,	all	of	them	prompted	by	matters	of	bias.	He	was	refused	each	time.”	
[Nick	Madigan,	 "Sinclair	 sues	ex-employee	 for	damages,	pact	violation,"	The	Baltimore	
Sun,	10/20/05]	

	
His	firing	came	just	months	after	Sinclair	sent	him	with	a	conservative	commentator	to	Iraq	to	
cover	a	story	on	purportedly	“positive,	untold	stories”	that	the	“liberal	media”	didn’t	cover.	
	

• In	 February	 2004,	 Sinclair	 sent	 a	 news	 crew	 to	 Iraq	 “to	 uncover	 the	 stories	 that	 its	
officials	believe	are	being	overlooked	by	reporters	 for	major	American	television	news	
organizations.”	Mark	Hyman,	Sinclair's	vice	president	for	corporate	affairs,	said	that	the	
“real	accomplishments	for	the	U.S.-led	occupation”	may	be	“being	drowned	out	by	the	
constant	 barrage	 of	 stories	 about	 guerrilla	 actions	 against	 coalition	 troops.”	 [David	
Folkenflik,	"Sinclair	crew	to	cover	Iraq,"	The	Baltimore	Sun,	01/30/04]	

	
• Mark	 Hyman	 and	 Joe	 Lieberman	 reported	 from	 Iraq	 for	 Sinclair.	 The	 two	 presented	

“what	 they	 say	 are	 the	positive,	 ‘untold	 stories’	 that	 the	 ‘liberal	media’	 don't	 recount	
during	constant	coverage	of	the	attacks	against	U.S.-led	forces	and	simmering	political	
unease	during	 the	occupation	of	 Iraq.”	 “Hyman,	 Sinclair's	 vice	president	 for	 corporate	
relations	 and	 editorialist,	 has	 been	 contributing	 commentaries	 from	 Iraq,	 while	
Leiberman,	 its	Washington	bureau	chief,	has	 reported	 stories.”	Hyman	and	Leiberman	
painted	“a	picture	of	a	world	where	the	United	States	-	largely	through	the	presence	of	
troops	 -	has	 improved	 the	 lives	of	millions,	 in	ways	 large	and	 small.	 They	have	 shown	



Page	6	of	17	

soldiers	 rebuilding	and	painting	a	 school.	Military	doctors	 giving	 checkups	 to	 children.	
Soldiers	raising	money	for	social	services	from	friends	back	home.”	[David	Folkenflik,	"In	
Iraq,	going	for	the	upbeat,"	The	Baltimore	Sun,	02/18/04]	

	
Sinclair	pulled	an	edition	of	ABC	News'	Nightline	from	local	affiliates	because	it	was	devoted	
to	reading	the	names	of	troops	killed	in	Iraq.	Sinclair	claimed	it	was	intended	to	hurt	Bush.	
	
The	decision	resulted	in	“a	torrent	of	protest,”	and	Republican	war-hero	Senator	John	McCain	
called	the	move	“‘deeply	offensive.’”	
	

• In	April	2004,	"Sinclair	pulled	an	edition	of	ABC	News'	Nightline	from	seven	ABC	stations	
because	 it	was	devoted	 to	 reading	 the	names	of	 troops	 killed	 in	 Iraq.	 In	 a	 statement,	
Sinclair	officials	said	the	show	was	intended	to	hurt	President	Bush.	'The	action	appears	
to	be	motivated	by	a	political	agenda	designed	to	undermine	the	efforts	of	the	United	
States	 in	 Iraq.'"	 [David	 Folkenflik,	 "Sinclair's	 TV	 program	 on	 Kerry	 is	 called	 illegal	
donation	to	Bush,"	The	Baltimore	Sun,	10/12/04]	

	
• “The	 decision	 by	 the	 Sinclair	 Broadcast	 Group	 to	 pre-empt	 a	 broadcast	 of	 'Nightline'	

devoted	to	reciting	the	names	of	every	member	of	the	military	killed	in	action	in	Iraq	ran	
into	 a	 torrent	 of	 protest	 yesterday	 from	 viewers,	 media	 watchdog	 groups,	 and	 one	
prominent	veteran	of	the	Vietnam	War,	Sen.	John	McCain.	Senator	McCain	made	public	
a	letter	he	had	sent	to	the	chief	executive	of	Sinclair,	one	of	the	country's	largest	owners	
of	 local	television	stations.	He	wrote	that	he	found	Sinclair's	removal	of	the	 'Nightline'	
news	program	from	the	eight	ABC	affiliates	it	owns	'deeply	offensive.'”	

	
In	 response,	 Sinclair	 CEO	David	 Smith	 released	 a	 letter	 addressed	 to	 Senator	McCain,	
writing	“that	'responsible	journalism'	requires	that	a	discussion	of	the	cost	of	wars	'must	
necessarily	be	accompanied	by	a	description	of	 the	benefits	of	military	action	and	 the	
events	that	precipitated	that	action.'”	The	controversy	came	at	a	time	when	news	media	
focused	 “increased	 attention	 on	 the	 cost	 of	 the	 war”	 and	 “highlighted	 that	 more	
members	of	the	armed	forces	were	killed	in	April	than	in	any	other	month	of	the	war.”	
On	 April	 30,	 2004,	 “at	 least	 two	 newspapers,	 USA	 Today	 and	 The	 Washington	 Post,	
displayed	rows	of	photographs	of	the	war	dead.”	[Bill	Carter,	"THE	STRUGGLE	FOR	IRAQ:	
THE	MEDIA;	Debate	Over	'Nightline'	Tribute	to	War	Dead	Grows,	as	McCain	Weighs	In,"	
The	New	York	Times,	05/01/04]	

	
Conservative	 commentator	 Mark	 Hyman	 —	 then	 Sinclair's	 VP	 of	 corporate	 relations	 —	
compared	networks	refusing	to	air	the	anti-Kerry	documentary	to	Holocaust	deniers.	
	

• In	 April	 2004,	 Sinclair	 "forbade	 all	 of	 its	 ABC	 stations	 to	 air	 a	 segment	 of	Nightline	 in	
which	 Ted	 Koppel	 read	 the	 names	 of	 American	 casualties	 in	 Iraq,	 which	 Sinclair's	
management	 considered	 'motivated	 by	 a	 political	 agenda	 designed	 to	 undermine	 the	
efforts	 of	 the	United	 States.'	 Six	months	 later,	 Sinclair	 executives	 launched	 a	 political	
effort	 of	 their	 own,	 instructing	 all	 their	 news	 stations	 to	broadcast	 a	documentary	on	
John	 Kerry	 called	 Stolen	 Honor,	 which	 accused	 the	 candidate	 of	 treason	 during	 the	
Vietnam	War.	In	the	buzz	that	followed,	Sinclair's	vice	president	of	corporate	relations,	
Mark	Hyman,	stoked	the	fire	even	further	by	announcing	that	any	network	that	refused	
to	air	 the	anti-Kerry	documentary	were	 'acting	 like	Holocaust	deniers'	and	that	even	 if	



Page	7	of	17	

the	documentary	was	a	gift	to	Bush,	the	effect	was	balanced	by	the	existence	of	suicide	
bombers	in	the	Middle	East,	since	after	all,	'Every	car	bomb	in	Iraq	would	be	considered	
an	in-kind	contribution	to	John	Kerry.'"	[Wil	S.	Hylton,	"Not	Necessarily	the	News,"	GQ,	
11/06/05]	

	
In	 the	 wake	 of	 the	 Kerry	 documentary	 controversy,	 there	 was	 pushback	 on	 behalf	 of	
shareholders	and	complaints	about	Sinclair’s	“dismal”	performance	in	the	stock	market.		
	

In	 October	 2004,	 amidst	 the	 controversy	 of	 airing	 the	 anti-John	 Kerry	 documentary,	
“San	Diego	 lawyer	William	S.	Lerach	said	he	planned	to	sue	on	behalf	of	shareholders,	
alleging	insider	trading	by	top	executives	as	well	as	damage	from	the	decision	to	air	the	
film.	 Lerach	 said	 he	 sent	 a	 demand	 letter	 on	 behalf	 of	 1199	 SEIU	 Greater	 New	 York	
Pension	Fund,	a	 retirement	 fund	 for	hospital	and	nursing	home	employees,	and	other	
unidentified	institutional	investors	and	holders	of	Sinclair	stock	and	debt.”	[Peter	Geier,	
“Sinclair	Broadcast	faces	shareholder	suit	in	Baltimore,”	The	Daily	Record,	10/20/04]		
	
“William	S.	Lerach,	a	partner	at	Lerach	Coughlin	Stoia	Geller	Rudman	&	Robbins	LLP	and	
a	 noted	 securities	 lawyer”	 sent	 a	 letter	 to	 the	 company	 “on	 behalf	 of	 a	 New	 York	
pension	 fund	 and	 other	 investors	 complaining	 about	 the	 company's	 ‘dismal’	
performance	and	its	inability	to	keep	pace	with	the	Nasdaq	and	broadcasting	and	cable	
television	indexes.”	[Jaret	Seiberg,	"Sinclair	pulls	anti-Kerry	film,"	The	Deal,	10/21/04]	
	
“The	 company	 did	 not	 directly	 address	 the	 insider	 trading	 accusation,	 but	 executive	
officer	David	Smith	said	executives	‘have	endured	personal	attacks	of	the	vilest	nature.’”	
[“Threats	force	Sinclair	to	show	parts	of	Kerry	film,”	The	Oklahoman,	10/21/04]		

	
Sinclair	was	fined	by	the	FCC	for	“willfully	and	repeatedly	violating”	broadcast	rules	when	the	
outlet	failed	to	disclose	that	“America’s	Black	Forum”	host	Armstrong	Williams	had	been	paid	
by	 an	 affiliate	 of	 the	 Bush	 administration’s	 Education	 Department	 to	 make	 favorable	
comments	about	Bush’s	“No	Child	Left	Behind”	policy	during	his	program.	
	

• "In	 2007,	 the	 Federal	 Communications	 Commission	 fined	 Sinclair	 $36,000	 for	
broadcasting	 two	 public-affairs	 shows,	 'America's	 Black	 Forum'	 and	 'Election	
Countdown'	 in	 2004	 on	 nine	 of	 its	 stations	 without	 disclosing	 that	 host	 Armstrong	
Williams	had	been	paid	by	an	affiliate	of	the	Education	Department	to	make	favorable	
comments	about	the	Bush	administration's	'No	Child	Left	Behind'	policy.	Sinclair	said	it	
had	 no	 knowledge	 of	 the	 arrangement,	 but	 the	 FCC	 said	 the	 programs	 violated	 rules	
against	 'payola	 punditry.'"	 [Paul	 Farhi,	 "Under	 new	ownership,	WJLA-TV	 takes	 a	 slight	
turn	to	the	right,"	The	Washington	Post,	09/16/14]	

	
• In	2004,	“when	conservative	commentator	Armstrong	Williams	took	$240,000	in	payoffs	

from	the	Bush	administration	to	promote	its	education	policies	in	the	media,	he	needed	
to	 reach	 a	 national	 television	 audience	 to	 satisfy	 the	 terms	 of	 his	 lucrative	 deal.	
Fortunately	 for	 Williams,	 he	 was	 good	 friends	 with	 David	 Smith,	 the	 CEO	 of	 Sinclair	
Broadcast	Group,	the	nation's	largest	owner	of	television	stations.	Although	Smith	says	
he	didn't	know	Williams	was	on	the	take,	he	liked	the	pundit's	pro-Bush	views	and	was	
eager	to	hand	him	plum	assignments	at	Sinclair.	While	on	the	Bush	payroll,	Williams	did	
an	interview	for	Sinclair	with	then	Education	Secretary	Rod	Paige,	the	man	responsible	



Page	8	of	17	

for	 funneling	 him	 taxpayer	 money	 to	 secure	 such	 prime-time	 exposure.	 He	 also	
interviewed	 Majority	 Whip	 Tom	 DeLay,	 and	 even	 got	 an	 hour	 on	 camera	 with	 Vice	
President	 Dick	 Cheney,	 who	 rarely	 speaks	 to	 the	media.	 […]	 Even	 before	 the	 payoffs	
became	 public,	 the	 news	 staff	 at	 Sinclair	was	 horrified.	 The	 producer	who	 edited	 the	
interview	Williams	did	with	Paige	calls	it	‘the	worst	piece	of	TV	I've	ever	been	associated	
with.	You've	seen	softballs	from	Larry	King?	Well,	this	was	softer.	I	told	my	boss	it	didn't	
even	deserve	to	be	broadcast,	but	 they	kept	pushing	me	to	put	more	of	 it	on	tape.	 In	
retrospect,	 it	was	 so	 clearly	propaganda.’	 The	 Federal	 Communications	Commission	 is	
investigating	the	cash-for-coverage	deal,	and	other	media	outlets	have	severed	their	ties	
to	 Williams.	 But	 not	 Sinclair.	 Smith	 leaves	 open	 the	 possibility	 of	 putting	 the	
commentator	back	on	the	air,	dismissing	the	entire	controversy	as	‘foolish.’	Williams,	for	
his	part,	is	confident	that	Sinclair	will	have	him	back.	‘David	Smith	has	stood	beside	me	
as	a	friend,’	he	says.	 ‘I'm	not	too	concerned	about	my	relationship	with	Sinclair,	 if	you	
know	 what	 I	 mean.’”	 [Eric	 Klinenberg,	 “Beyond	 ‘Fair	 and	 Balanced,’”	 Rolling	 Stone,	
02/24/05]	

	
• The	 Federal	 Communications	 Commission's	 Enforcement	 Bureau	 found	 Sinclair	

Broadcast	 Group,	 Inc.	 "apparently	 liable	 for	 a	 forfeiture	 in	 the	 amount	 of	 thirty-six	
thousand	 dollars	 ($36,000)	 for	willfully	 and	 repeatedly	 violating	 Section	 73.1212(d)	 of	
the	Commission's	rules.”	The	FCC	found	that	“Sinclair	stations	broadcast	an	episode	of	
the	 program	 'America's	 Black	 Forum,'	 ('ABF')	 entitled	 '2004	 Election	 Countdown,'	 on	
September	11	or	12,	2004,	without	airing	the	sponsorship	identification	announcements	
required	by	this	section.”	Sinclair	argued	“that	no	such	identification	was	required”	and	
stated	 that	 “that	 it	 neither	 received	 nor	 was	 promised	 any	 consideration	 for	 the	
material's	 broadcast.”	 The	 program	 "consisted,	 in	 substantial	 part,	 of	 partisan	
representatives	and	commentators	analyzing	and	debating	various	issues	central	to	the	
presidential	 campaign	 then	 underway,	 as	 well	 as	 clips	 of	 the	 candidates	 themselves	
making	 political	 statements	 at	 their	 respective	 parties'	 conventions.	 Based	 on	 these	
characteristics,"	 the	 FCC	 found	 "that	 this	 program	 material	 was	 furnished	 for	 use	 in	
connection	with	'political	broadcast	matter'	within	the	meaning	of	Section	73.1212(d)	of	
the	 Commission's	 rules.”	 The	 FCC	 concluded	 “that	 Sinclair	 willfully	 and	 repeatedly	
violated	Section	73.1212(d)	of	 the	Commission's	 rules	by	airing	 the	ABF	episode	 '2004	
Election	 Countdown'	 over	 its	 stations	 on	 the	 respective	 dates	 noted	 above	 without	
airing	proper	sponsorship	identification	and	that	the	imposition	of	a	monetary	forfeiture	
in	 redress	 of	 these	 failures	 is	 appropriate.”	 [“FCC	 NOTIFIES	 SONSHINE	 FAMILY	
TELEVISION,	 SINCLAIR	 BROADCAST	 GROUP	 OF	 APPARENT	 LIABILITY	 FOR	 FORFEITURE	
FOR	VIOLATING	FCC	RULES,”	US	Fed	News,	08/18/07]	

	
• Armstrong	 Williams’	 weekly	 syndicated	 newspaper	 column	 was	 dropped	 by	 Tribune	

Media	as	a	 result	of	 the	controversy.	 [“Prominent	commentator	dropped	by	syndicate	
over	payments	from	Education	Department,”	Associated	Press,	01/08/05]		

	
	

2008-2016:	Going	All-In	to	Take	Down	Obama	and	Other	Democrats	
	
Sinclair	aired	two	“vicious”	 infomercials	timed	to	coincide	with	the	2010	and	2012	elections,	
which	were	criticized	as	an	attempt	“to	influence	political	views	days	before	an	election.”	One	



Page	9	of	17	

infomercial,	 paid	 for	 by	 the	 National	 Republican	 Trust	 PAC,	 attacked	 President	 Obama	 and	
Democrats,	accusing	Obama	of	raising	campaign	money	from	the	terrorist	group	Hamas.	
	

• “More	 recently,	 SBG	 produced	 two	 infomercials	 timed	 to	 coincide	with	 the	 2010	 and	
2012	elections,	 including	Breaking	Point:	 25	Minutes	 that	Will	 Change	America,	which	
alleged	 that	 Barack	 Obama	 had	 received	 campaign	 funding	 from	 the	 terrorist	 group	
Hamas,	 even	 though	 the	 Obama	 campaign	 claimed	 it	 had	 returned	 the	money.	 In	 all	
cases,	 SBG	 sought	 to	 use	 its	 position	 as	 an	 owner	 of	 a	 significant	 number	 of	 local	
affiliates	to	influence	political	views	days	before	an	election	by	showing	a	documentary	
that	did	not	provide	both	sides	of	the	issue	equal	time	to	explain	their	positions.”	[Chuck	
Tryon,	Political	TV,	New	York:	Routledge,	2016]		

	
• “Numerous	 Fox	 affiliates	 and	 an	 ABC	 affiliate	 are	 broadcasting	 a	 vicious	 25-minute	

infomercial	 that	 accuses	 President	 Barack	 Obama	 of	 harboring	 ‘hostility’	 towards	
America	and	ties	him	to	malicious	rhetoric.	The	ad,	called	‘Breaking	Point,’	was	paid	for	
by	The	National	Republican	Trust	PAC,	and	since	Friday	has	run	in	Iowa,	Kentucky,	North	
Carolina,	Pennsylvania	and	Wisconsin.	 Its	existence	was	highlighted	by	 the	 liberal	blog	
ThinkProgress,	a	project	of	 the	progressive	 thinktank,	Center	 for	American	Progress.	 It	
chides	 the	 ‘destructive	 ideology	of	 leftist	 revolutionaries,’	 refers	 to	 the	president	 as	 a	
‘socialist,’	 and	 claims	 the	 views	 of	 Democrats	 are	 ‘far	 too	 extreme	 for	 Americans	 to	
accept.’	 [...]	 It	 also	 accused	 President	 Obama	 of	 raising	 campaign	 cash	 from	Hamas.”	
[“Fox	 affiliates	 run	 infomercial	 in	 swing	 states	 suggesting	 Obama	 funded	 by	 Hamas,	
wants	to	‘kill	some	crackers,’”	RawStory,	11/01/10]		

	
• The	National	Republican	Trust	PAC	wrote,	about	Breaking	Point,	“This	 film	will	 change	

this	 election	 and	 catapult	 Conservatives	 into	 Congress	 if	 enough	 voters	 see	 it	 before	
Election	Day.	Ordinary	Americans	never	receive	detailed	information	like	this	prior	to	an	
election.	This	film	effectively	counters	the	liberal	media	and	their	efforts	to	protect	the	
Establishment.”	[National	Republican	Trust	PAC,	11/16/13	accessed	via	archive.org]	

	
The	 night	 before	 the	 2012	 election,	 Sinclair	 aired	 a	 half-hour	 news	 special	 in	 battleground	
states	 that	 heavily	 criticized	President	Barack	Obama	while	 hardly	 examining	GOP	nominee	
Mitt	Romney.		
	

• Sinclair	 Broadcast	 Group	 aired	 a	 “half-hour	 special”	 the	 night	 before	 the	 2012	
presidential	 election	 “on	 six	 stations	 in	 Ohio,	 Iowa,	 Florida	 and	 South	 Carolina.”	 The	
special	was	“criticized	as	a	partisan	attack	on	President	Barack	Obama.”	 [Merrill	Knox,	
“Sinclair’s	Election	Eve	Special,	Broadcast	in	Swing	States,	Criticized	as	Partisan,”	TVSpy,	
11/07/12]		

	
• "On	 the	 eve	 of	 the	 2012	 election	 between	 Obama	 and	 Republican	Mitt	 Romney,	 for	

example,	 Sinclair	 stations	 in	 several	 battlegrounds	 states	 aired	 a	 -corporate-produced	
half-hour	news	'special'	that	criticized	Obama's	handling	of	the	economy,	his	signature	
health-care	law	and	the	administration's	management	of	the	terrorist	attack	on	the	U.S.	
consulate	 in	 Benghazi,	 Libya.	 Romney's	 record	 received	 less	 scrutiny."	 [Paul	 Farhi,	
"Under	new	ownership,	WJLA-TV	takes	a	slight	turn	to	the	right,"	The	Washington	Post,	
09/16/14]	

	



Page	10	of	17	

• “Rather	than	a	side	by	side	comparison	of	the	two	major	party	candidates,	however,	the	
special	 featured	 some	of	 the	most	partisan	criticisms	of	President	Barack	Obama,	and	
spent	 relatively	 little	 time	examining	Republican	nominee	Mitt	 Romney.	 ‘Much	of	 the	
first	two	years	of	President	Obama’s	term	in	office	was	spent	developing	and	defending	
Obamacare	—	that’s	the	Affordable	Care	Act,	signed	into	law	in	March	of	2010,’	anchor	
Bob	Kendrick	said,	near	 the	program’s	halfway	point.	 ‘It	 supposedly	guarantees	health	
care	for	any	U.S.	resident	who	could	not	obtain	good	health	care	otherwise.	The	biggest	
parts	of	the	law	go	into	effect	in	2014,	with	other	pieces	of	it	rolling	out	over	the	next	
decade.	 The	 cost	 of	 Obamacare	 is	 making	 many	 Americans	 sick	 to	 their	 stomach,	
though.’”	 [Eric	 Lach,	 “Ohio	 Viewers	 Hit	 By	 Anti-Obama	 TV	 ‘Special’	 On	 Election	 Eve,”	
Talking	Points	Memo,	11/06/12]		

	
The	Baltimore	Sun	reported	on	a	strange	robo-call	directed	at	local	residents	and	voiced	by	an	
anchor	 at	WBFF,	 a	 Sinclair-owned	 station,	which	 appeared	 to	 be	 biased	 against	Maryland’s	
Democratic	Governor.			
	

• "In	2012,	Baltimore	residents	received	a	strange	robocall	voiced	by	Jeff	Barnd,	then	lead	
anchor	at	WBFF.	Residents	were	told	 in	 the	call	 that	 it	was	a	 'survey.'	But,	 in	 fact,	 the	
language	 of	 the	 questions	 they	 were	 asked	 was	 so	 loaded	 that	 it	 could	 create	 an	
unfavorable	attitude	toward	Democrat	Martin	O'Malley,	who	was	then	governor.	At	the	
very	least,	the	questions	could	elicit	answers	that	might	support	an	on-air	story	showing	
a	large	segment	of	area	residents	opposed	to	him.	The	common	political	term	for	such	a	
slanted	survey	is	'push	poll.'"		

	
• Survey	 participants	were	 initially	 asked	questions	 about	 Lyme	disease,	 and	 then	were	

asked	 "a	much	 lengthier	 series	of	questions	on	Maryland	politics	 and	O'Malley,	which	
seemed	like	the	real	purpose	of	the	call.	The	questions	were	about	the	Dream	Act,	The	
Civil	Marriage	Protection	Act,	Maryland	income	taxes	being	raised,	O'Malley's	'legislative	
agenda'	 and	 whether	 the	 governor	 backed	 the	 Civil	 Marriage	 Protection	 Act	 and	 the	
Dream	 Act	 to	 'further	 his	 political	 career'?"	 [David	 Zurawik,	 "What	 an	 even	 bigger	
Sinclair	might	mean	to	democracy,	The	Baltimore	Sun,	05/08/17]	

	
WBFF	Fox	45,	a	Sinclair-owned	station	in	Baltimore,	“misleadingly	edited	and	aired	video	of	a	
protest	march	to	make	it	seem	as	if	protesters	were	chanting	‘kill	a	cop.’”		

	
• In	2014,	WBFF	Fox	45,	a	Sinclair-owned	station	 in	Baltimore,	 “misleadingly	edited	and	

aired	video	of	a	protest	march	to	make	it	seem	as	if	protesters	were	chanting	‘kill	a	cop.’	
But	what	 the	marchers	were	 actually	 chanting	 in	 response	 to	 the	 lead	 of	 a	 Baltimore	
woman,	Tawanda	Jones,	whose	brother	had	died	while	 in	police	custody	 in	2013,	was,	
‘We	 won’t	 stop.	 We	 can’t	 stop	 ‘til	 killer	 cops	 are	 in	 cell	 blocks.’	 	 That	 was	 only	 five	
months	before	the	unrest	following	the	death	in	Baltimore	of	Freddie	Gray	while	he	was	
in	police	custody	–	a	time	of	heightened	police-community	tensions	nationwide.”	[David	
Zurawik,	“What	an	even	bigger	Sinclair	might	mean	to	democracy,”	The	Baltimore	Sun,	
05/08/17]	
	

• Tawanda	 Jones	 “filed	 a	 $3	 million	 defamation	 lawsuit	 against”	 WBFF-TV	 and	 Sinclair	
Broadcast	Group,	its	parent	company,	in	June	2015.	The	lawsuit	alleged	that	the	station	
“misrepresented	her	chants	during	a	nonviolent	protest”	when	it	“broadcast	a	video	of	a	



Page	11	of	17	

Washington,	 D.C.,	 protest	 against	 police	 brutality	 that	 had	 been	 edited	 to	 misquote	
Towanda	Jones	as	chanting	‘kill	a	cop’	instead	of	referring	to	‘killer	cops.’”	WBFF	“aired	a	
segment	 publicly	 acknowledging	 the	 mistake”	 in	 December	 2014.	 “Shortly	 after	 the	
video	aired,	 a	 reporter	 and	photographer	 involved	with	 the	 story	were	 fired	 from	 the	
station,	 according	 to	 news	 reports.”	 “The	 lawsuit	 seeks	 $1	 million	 in	 compensatory	
damages	and	$2	million	in	punitive	damages,	claiming	that	after	the	edited	video	aired,	
Jones	 received	 death	 threats,	 lost	 community	 support	 for	 her	 protests	 and	 has	 been	
‘reduced	 to	 reclusive	 behavior.’	 Jones	 has	 also	 regularly	 received	 psychological	
treatment	since	the	video	aired,	the	complaint	states.	In	addition	to	accusing	WBFF	and	
Sinclair	of	defaming	Jones’	character	and	portraying	her	in	a	false	and	misleading	light,	
the	lawsuit	also	alleges	negligence,	stating	that	the	station	and	its	parent	company	had	
a	 responsibility	 to	 the	 public	 not	 to	 ‘rig’	 or	 ‘slant’	 the	 news	 and	 to	 report	 accurate	
information	 to	 serve	 the	 public	 interest.”	 [Lauren	 Kirkwood,	 "Baltimore	 woman	 files	
defamation	suit	against	WBFF,	Sinclair,"	The	Daily	Record,	06/26/15]	

	
After	Sinclair	purchased	D.C.’s	ABC	affiliate	WJLA-TV	 in	2014,	 the	 station	 took	a	 “noticeable	
turn	 to	 the	 right,”	 regularly	 featuring	 conservative	pundit	Mark	Hyman	and	partnering	with	
the	conservative	newspaper	the	Washington	Times	–	to	many	WJLA	employees’	chagrin.	
	

• In	2014,	Sinclair	Broadcast	Group	purchased	WJLA-TV,	Washington’s	ABC	affiliate,	and	
the	 station’s	 news	 operations	 took	 “a	 subtle	 but	 noticeable	 turn	 to	 the	 right.”	 For	
example,	 under	 the	 station’s	 new	 ownership,	 “Mark	 Hyman,	 a	 veteran	 conservative	
pundit”	 and	 Sinclair	 executive,	 appeared	 on	 the	 morning	 news	 to	 rail	 “against	 the	
inconsistent	 enforcement	 of	 a	 ban	 on	 travel	 to	 Cuba	 by	 Americans.”	 Hyman’s	
commentary,	 ranging	 “from	warning	 about	 the	 cost	 of	 Obamacare	 to	 advocating	 the	
abolition	of	 the	Transportation	Security	Administration”	became	“a	 regular	 feature	on	
WJLA,”	 just	as	 it	 is	 “on	dozens	of	 stations	owned	by	 the	Sinclair	Broadcast	Group,	 the	
new	owner	of	ABC	7.”	
	
After	purchasing	WJLA	 from	Allbritton	Communications	 in	a	$985	million	deal,	 Sinclair	
began	“a	partnership	with	the	editorially	conservative	Washington	Times	to	feature	the	
newspaper’s	‘Golden	Hammer’	award	on	the	air	each	week.	The	award	recognizes	‘the	
most	egregious	examples	of	government	waste,	fraud	and	abuse,’	as	determined	by	the	
Times.”	 One	 award	 “went	 to	 state	 and	 local	 governments	 that	 give	 Hollywood	
filmmakers	tax	credits	to	lure	movie	and	TV	productions,	which	WJLA’s	report	suggested	
amounted	to	a	government	subsidy	of	scripted	sex	and	violence.”	WJLA	also	began	“to	
carry	pieces	produced	by	Sinclair’s	Washington	bureau	about	national	issues	and	federal	
programs,”	which	were	generally	“critical	of	the	Obama	administration	and	[tended]	to	
offer	perspectives	primarily	from	conservative	think	tanks.”		

	
Sinclair’s	acquisition	of	the	station	“caused	some	unease	in	WJLA’s	newsroom.”	Staffers	
said	that	“some	of	the	stories	ordered	by	Sinclair	on	a	‘must-run’	basis	don’t	meet	the	
station’s	 long	 tradition	 of	 non-partisan	 reporting.	 Moreover,	 they	 suggest	 that	 airing	
criticism	of	the	federal	government	without	rebuttal	 is	bound	to	play	badly	in	a	region	
that	 is	 home	 to	 hundreds	 of	 thousands	 of	 federal	 workers.”	 [Paul	 Farhi,	 "Under	 new	
ownership,	WJLA-TV	takes	a	slight	turn	to	the	right,"	The	Washington	Post,	09/16/14]	

	



Page	12	of	17	

• Mark	Hyman's	"conservative	views	resemble	those	of	David	Smith,	the	Sinclair	CEO,	who	
believes	 that	 the	 mainstream	 media	 are	 overwhelmingly	 liberal."	 [David	 Folkenflik,	
"Sinclair's	 TV	 program	on	Kerry	 is	 called	 illegal	 donation	 to	 Bush,"	The	Baltimore	 Sun,	
10/12/04]	

	
Sinclair	 “used	 its	 TV	 stations	 to	 launch	 the	 Sunday	 morning	 public	 affairs	 program	 “Full	
Measure	 With	 Sharyl	 Attkisson.’”	 Attkisson	 previously	 accused	 CBS	 of	 “liberal	 bias”	 and	
claimed	 “that	 the	 government	 hacked	 her	 computer	 after	 her	 aggressive	 reporting	 on	 the	
Obama	administration.”	
	

• “Sinclair	has	used	 its	TV	stations	 to	 launch	 the	Sunday	morning	public	affairs	program	
‘Full	Measure	With	Sharyl	Attkisson.’	Attkisson	is	a	former	CBS	News	correspondent	who	
contended	that	the	government	hacked	her	computer	after	her	aggressive	reporting	on	
the	Obama	administration.	When	she	left	CBS	after	20	years	at	the	network,	she	went	
public	 in	 saying	 there	was	 a	 liberal	 bias	 in	 its	 coverage.”	 [Stephen	 Battaglio,	 "Sinclair	
Broadcast	Group,"	Los	Angeles	Times,	05/09/17]	

	
• “Full	 Measure	 with	 Sharyl	 Attkisson”	 launched	 in	 October	 2015.	 [Form	 10-K,	 Sinclair	

Broadcast	Group,	Securities	and	Exchange	Commission,	filed	02/28/17]	
	
Sinclair	 has	 a	 close	 relationship	 with	 Ben	 Carson.	 During	 the	 2016	 primaries,	 Sinclair	
repeatedly	 featured	 Carson	 as	 an	 “expert”	 in	 programming	 and	 “aired	 his	 hour-long	
autobiographical	promotional	film”	just	before	he	announced	his	presidential	candidacy.	
	
Longtime	 Sinclair	 ally	 Armstrong	 Williams	 was	 Ben	 Carson’s	 business	 manager	 and	 the	 de	
facto	head	of	his	presidential	campaign.	
	

• Sinclair’s	“managers	have	been	particularly	close	to	Carson,	who	practiced	medicine	 in	
Baltimore	 for	 many	 years.	 Sinclair	 featured	 him	 repeatedly	 as	 an	 expert	 source	 in	
televised	 ‘town	 hall’	 meetings	 before	 he	 declared	 his	 candidacy	 in	 early	 2015.	 Its	
stations	also	aired	his	hour-long	autobiographical	promotional	 film,	called	 ‘A	Breath	of	
Fresh	Air,	A	New	Prescription	for	America,’	just	before	Carson’s	official	announcement.	
The	Carson	infomercial	was	produced	by	a	company	run	by	Armstrong	Williams,	which	
paid	Sinclair	an	undisclosed	fee	for	the	airtime.”		

	
In	 January	 2016,	 “Sinclair	 began	producing	 a	 public-affairs	 talk	 show	 called	 ‘The	Right	
Side	Forum’	hosted	by	Armstrong	Williams,	Ben	Carson’s	business	manager	and	the	de	
facto	 head	 of	 Carson’s	 unsuccessful	 presidential	 campaign.	 Williams	 is	 a	 longtime	
business	 partner	 of	 Sinclair;	 in	 2013,	 he	 acquired	 TV	 stations	 from	 Sinclair	 when	 the	
company	reached	federal	limits	on	station	ownership.”		

	
During	 the	 2016	 campaign,	 Sinclair-owned	 stations	 aired	 “exclusive”	 interviews	 with	
Donald	Trump	surrogates,	 including	Ben	Carson.	“During	one	of	the	Carson	 interviews,	
Sinclair	 managers	 provided	 questions	 for	 local-station	 reporters	 to	 ask,	 such	 as	 ‘Dr.	
Carson,	 you	 toured	Detroit,	 your	home	 town,	with	Donald	Trump	Saturday.	What	will	
Donald	Trump	offer	 the	African	American	community	better	 than	Hillary	Clinton	can?’	
And:	 ‘He	 has	 talked	 a	 lot	 about	 job	 creation.	 What	 will	 he	 do	 specifically	 to	 help	



Page	13	of	17	

employment	among	African	Americans?’”	[Paul	Farhi,	“How	a	giant	TV	company	helped	
Trump's	campaign,”	The	Washington	Post,	12/22/16]		

	
• “Scott	Livingston,	Sinclair’s	vice	president	of	news,	said	that	Carson	was	invited	to	be	on	

the	 two	 panels	 because	 he	 ‘offers	 a	 unique,	 fresh	 perspective	 on	 the	 issues.	 He	 has	
always	 been	 on	 panels	with	multiple	 viewpoints.	Our	 goal	 is	 to	 offer	 a	wide	 range	 of	
views.’	 Carson,	 a	 favorite	 among	 some	 tea	 party	 activists,	 is	 politically	 in	 step	 with	
Sinclair’s	 chief	 executive,	David	D.	 Smith,	 and	Smith’s	extended	 family,	which	 controls	
Sinclair,	 the	 largest	 owner	 of	 TV	 stations	 in	 the	 nation.	 The	 Smith	 family	 has	 been	 a	
major	contributor	to	Republican	candidates.	Democrats	have	charged	that	the	company	
has	 used	 its	 stations	 to	 boost	 Republican	 candidates	 at	 the	 expense	 of	 Democrats.”	
[Paul	 Farhi,	 “Sinclair	 Broadcast	 Group	 gives	 a	 possible	 presidential	 contender	 a	
microphone,”	The	Washington	Post,	01/21/15]	

	
• "Conservative	 columnist,	 commentator	 and	entrepreneur	Armstrong	Williams	 can	add	

broadcast	 ownership	 to	 his	 professional	 resume.	 The	 Federal	 Communications	
Commission	has	approved	the	sale	of	two	local	television	stations	in	Michigan	and	South	
Carolina	 to	Mr.	Williams,	a	decision	he	has	been	waiting	 for	 since	 late	February…	The	
purchase	was	made	in	concert	with	a	broader	series	of	station	acquisitions	brokered	by	
Baltimore-based	Sinclair	Broadcasting,	which	owns	and	operates,	programs	or	provides	
sales	services	to	140	television	stations	in	72	markets.	Sinclair's	television	group	reaches	
approximately	 35	 percent	 of	U.S.	 television	 households	 and	 includes	 Fox,	 ABC,	MyTV,	
CW,	 CBS,	 NBC	 and	 Azteca	 affiliates."	 [Jennifer	 Harper,	 "Columnist	 purchases	 two	 TV	
stations;	 	 FCC's	approval	 finalizes	Williams'	deal	with	Sinclair,"	The	Washington	Times,	
11/21/13]	

	
	

2016	–	Today:	Let’s	Make	a	Deal	(for	Better	Trump	Coverage)	
	
Jared	 Kushner	 admitted	 to	 business	 executives	 that	 Donald	 Trump’s	 presidential	 campaign	
“struck	a	deal	with	Sinclair”	to	“secure	better	media	coverage.”		
	

• In	December	2016,	 Jared	Kushner	was	overheard	at	 "an	off-the-record	meeting	 in	 the	
Morgan	 Stanley	 Cafeteria	 for	 the	 Partnership	 for	 New	 York	 City,"	 admitting	 Donald	
Trump's	presidential	campaign	"struck	a	deal	with	Sinclair	Broadcast	Group	during	 the	
campaign	to	try	and	secure	better	media	coverage."	Sinclair	was	given	"more	access	to	
Trump	 and	 the	 campaign,"	 and	 in	 exchange,	 "Sinclair	 would	 broadcast	 their	 Trump	
interviews	across	the	country	without	commentary."	Scott	Livingston,	vice	president	of	
news	at	Sinclair,	said	their	deal	with	Trump	was	"'an	extended	package,	extended	story	
where	you'd	hear	more	directly	 from	candidate	on	the	 issue	 instead	of	hearing	all	 the	
spin	and	all	 the	rhetoric.'"	 [Josh	Dawsey	&	Hadas	Gold,	"Kushner:	We	struck	deal	with	
Sinclair	for	straighter	coverage,"	Politico,	12/16/16]	

	
• “Those	 statements	 appear	 to	 be	 at	 odds	 with	 comments	 made	 last	 week	 by	 Jared	

Kushner,	 Trump’s	 son-in-law	 and	 a	 key	 adviser.	 In	 a	 speech	 to	 business	 executives	 in	
New	York,	Kushner	said	Trump’s	campaign	struck	a	deal	with	Sinclair	to	provide	access	
and	 coverage,	 according	 to	 an	 account	 of	 the	 address	 by	 Politico.	 Kushner	 reportedly	



Page	14	of	17	

said	that	Sinclair’s	stations,	particularly	in	swing	states	such	as	Ohio	and	Florida,	reached	
a	 far	 greater	audience	 in	 their	 local	 area	 than	a	national	network	 like	CNN	could.	 ‘It’s	
math,’	he	said.”	[Paul	Farhi,	“How	a	giant	TV	company	helped	Trump's	campaign,”	The	
Washington	Post,	12/22/16]	

	
• “Jared	Kushner,	Mr.	Trump's	son-in-law	and	now	a	senior	adviser	 in	 the	White	House,	

said	 at	 a	meeting	with	 business	 executives	 that	 the	 Trump	 campaign	 had	 reached	 an	
agreement	with	Sinclair	to	give	more	access	to	Mr.	Trump	and	the	campaign	under	the	
condition	 that	 the	 interviews	 be	 broadcast	 without	 commentary	 on	 the	 company's	
affiliates,	 according	 to	 two	 people	 who	 had	 attended	 the	 meeting	 but	 were	 not	
authorized	to	discuss	it.	Taped	in	Sinclair's	Washington	bureau,	the	interviews	with	Mr.	
Trump	were	broadcast	across	several	swing	states.	
	
“Sinclair	 has	 disputed	 reports	 that	 it	 engaged	 in	 any	 unusual	 arrangements	 with	 the	
Trump	 campaign,	 saying	 in	 a	 statement	 that	 it	 offered	 no	 deals	 on	 tone	 or	 subject	
matter	and	that	it	also	approached	Hillary	Rodham	Clinton's	campaign.”	[Michael	J.	de	la	
Merced	 &	 Nicholas	 Fandos,	 “Fox's	 Unfamiliar	 but	 Powerful	 Television	 Rival:	 Sinclair,”	
New	York	Times,	05/03/17]	

	
During	 the	2016	campaign,	Sinclair	“gave	a	disproportionate	amount	of	neutral	or	 favorable	
coverage	to	Trump”	and	portrayed	Hillary	Clinton	“in	an	unfavorable	light."		
	
Throughout	 the	2016	campaign,	Sinclair	scored	dozens	of	 interviews	with	Trump	surrogates,	
including	 15	 'exclusive'	 interviews	with	 Trump	 himself	 and	 10	with	 his	 running	mate,	Mike	
Pence.	
	

• "A	 review	 of	 Sinclair's	 reporting	 and	 internal	 documents,”	 by	 The	 Washington	 Post,	
“shows	a	strong	tilt	 toward	Trump.	Sinclair	gave	a	disproportionate	amount	of	neutral	
or	 favorable	coverage	 to	Trump	during	 the	campaign	while	often	casting	Clinton	 in	an	
unfavorable	light."		

	
"Sinclair-owned	 stations	 and	 its	 Washington	 bureau	 scored	 15	 'exclusive'	 interviews	
with	 Trump	 over	 the	 past	 year,	 including	 11	 during	 the	 final	 three	 months	 of	 the	
campaign	 in	 critical	 states	 such	 as	 Pennsylvania	 and	 Ohio.	 They	 did	 10	 more	 with	
Trump's	 running	mate,	Mike	 Pence,	 from	August	 through	October,	 as	well	 as	 10	with	
Trump	surrogates,	primarily	Ben	Carson.	Sinclair	stations	aired	five	such	interviews	with	
Clinton	running	mate	Tim	Kaine	and	two	with	Chelsea	Clinton	but	none	with	Clinton	or	
another	top	surrogate."	"Sinclair	managers	asked	Sinclair-affiliated	stations	in	Green	Bay	
and	Madison,	Wis.,	to	air	extended	portions"	of	a	Trump	interview	"two	days	before	the	
Wisconsin	Republican	primary."	 [Paul	Farhi,	“How	a	giant	TV	company	helped	Trump's	
campaign,”	The	Washington	Post,	12/22/16]	

	
During	the	2016	election,	local	Sinclair	stations	were	required	by	managers	in	Washington	to	
make	 room	 in	 their	evening	newscasts	or	morning	programs	 for	 “must-run”	 segments,	 such	
as,	 “‘Why	 did	Hillary	 Clinton	 struggle	with	 disclosing	 her	medical	 diagnosis?’”	 and	 “‘Donald	
Trump	Reflections	of	9/11.”	
	



Page	15	of	17	

• “News	 stories	 and	 features	 favorable	 to	 Trump	 or	 that	 challenged	 Clinton	 were	
distributed	 to	 Sinclair	 stations	 on	 a	 ‘must-run’	 basis	 —	 that	 is,	 the	 stations	 were	
required	 by	 managers	 in	 Washington	 to	 make	 room	 in	 their	 evening	 newscasts	 or	
morning	programs	for	them.	A	‘must-run’	email	from	Washington	managers	to	stations	
on	Sept.	13	read	this	way:	‘DESCRIPTION:	Why	did	Hillary	Clinton	struggle	with	disclosing	
her	medical	diagnosis?	She	has	been	repeatedly	faced	with	previous	questions	of	trust.	
Can	a	president	lead	with	so	many	questions	of	transparency	and	trust?’	Another,	from	
Sept.	 8:	 ‘DESCRIPTION:	 Hillary	 Clinton	 showed	 up	 to	 talk	 about	 the	 responsibilities	 of	
being	 a	 leader	 at	 the	 commander-in-chief	 forum	and	 the	 first	 question	 she	 took	 from	
the	 audience	was	 about	 the	 email/server	 debacle.	 Clinton	 has	 repeatedly	 admitted	 it	
was	a	mistake,	but	18	months	since	the	first	story	broke	and	she’s	still	 in	the	mode	of	
damage	control.’	An	October	 ‘must-run’	story	was	a	 report	about	conservative	activist	
James	O’Keefe’s	 ‘sting’	video	 in	which	two	Democratic-affiliated	contractors	who	were	
surreptitiously	 recorded	 discussed	 disrupting	 Republican	 events	 and	 mused	 about	 a	
voter-fraud	scheme.	Another,	on	Sept.	9,	was	titled	‘Donald	Trump	Reflections	of	9/11,’	
which	also	included	a	package	in	which	Ivanka	Trump	discussed	what	she	would	do	in	a	
Trump	 administration.	 In	 early	 September,	 it	 pushed	 ‘Women	 for	 Trump,’	 a	 feature	
about	Trump’s	daughter-in-law	Lara	and	another	woman	who	was	campaigning	for	him.	
There	were	 no	 equivalent	 ‘must-run’	 stories	 examining	 Trump’s	 refusal	 to	 release	 his	
medical	 or	 tax	 records	 or	 about	 questions	 surrounding	 his	 charitable	 foundation.	 In	
addition,	Sinclair	offered	no	stories	about	Clinton’s	views	about	9/11,	about	what	 role	
Chelsea	 Clinton	 might	 play	 in	 her	 mother’s	 administration	 or	 about	 Bill	 Clinton’s	
campaign	 role.”	 [Paul	 Farhi,	 “How	 the	 nation’s	 largest	 owner	 of	 TV	 stations	 helped	
Donald	Trump's	campaign,”	The	Washington	Post,	12/22/16]	

	
Sinclair	 lashed	out	at	“multiple	news	organizations”	after	they	published,	 in	Sinclair’s	words,	
“misleading	 and	 irresponsible	 reports”	 about	 the	 company’s	 partisan,	 one-sided	 campaign	
coverage	during	the	election.		
	

• In	a	January	2017	press	release,	Sinclair	Broadcast	Group	“commented	on	multiple	news	
organizations	that	[had]	recently	published	or	perpetuated	misleading	and	irresponsible	
reports	 regarding	 Sinclair's	 political	 coverage	 of	 the	 Trump	 and	 Clinton	 campaigns.”	
Sinclair	 claimed	 that	 “recent	 reporting	 by	 the	Washington	 Post	was	 too	 egregious	 for	
the	 Company	 to	 stand	 by	 quietly	 and	 not	 inform	 the	 public	 of	 the	 incomplete	 and	
misleading	 coverage	 published	 by	 a	 once	 respected	 newspaper.”	 The	 press	 release	
included	“an	Op	Ed	from	the	Company	submitted	to	the	Washington	Post,	that	the	Post	
refused	 to	 publish,”	 written	 by	 John	 Solomon.	 “The	 Post	 offered	 Sinclair	 a	 200	 word	
letter	to	the	editor	which	Sinclair	did	not	consider	to	be	a	reasonable	response.”		

	
In	 an	 accompanying	 letter	 to	 the	 Washington	 Post,	 Sinclair's	 VP	 of	 News,	 Scott	
Livingston,	wrote	 that	 the	Post’s	 “piece	on	Sinclair's	political	 coverage	was	misleading	
and	irresponsible.	Many	key	facts	were	omitted,	facts	that	your	newspaper	was	aware	
of	 and	 refused	 to	 include	 in	 the	 article.”	 Livingston	 claimed	 that	 “the	 Post	 story	
contained	misinformation,	which	could	easily	have	been	vetted	by	your	editor,	prior	to	
publication”	 and	 that	 “the	 least	 you	 can	 do	 is	 publish”	 the	 Op-Ed	 penned	 by	 John	
Solomon,	who	 served	 “as	 COO	of	 the	 Sinclair	 owned	Circa.com	news	 site.”	 Livingston	
cited	 “the	 chair	 of	 the	 Society	 of	 Professional	 Journalists	 Ethics	 Committee,	 Andrew	
Seaman,”	 who	 concluded	 that	 Sinclair’s	 “coverage	 was	 fair	 and	 met	 the	 journalistic	



Page	16	of	17	

standards	that	were	ignored	by	numerous	news	organizations	including	Politico	and	The	
Washington	 Post.”	 [“Sinclair	 Responds	 To	 Multiple	 Organizations'	 Misleading	 And	
Irresponsible	News	Coverage,”	PR	Newswire,	01/11/17]	

	
• In	December	2016,	The	Washington	Post	published	a	piece	headlined	“How	the	nation’s	

largest	 owner	 of	 TV	 stations	 helped	 Donald	 Trump’s	 campaign,”	 which	 found	 that	
“Sinclair	 gave	 a	 disproportionate	 amount	 of	 neutral	 or	 favorable	 coverage	 to	 Trump	
during	 the	 campaign	while	 often	 casting	 Clinton	 in	 an	 unfavorable	 light.”	 [Paul	 Farhi,	
“How	the	nation’s	largest	owner	of	TV	stations	helped	Donald	Trump’s	campaign,”	The	
Washington	Post,	12/22/16]		

	
In	a	rejected	op-ed	for	The	Washington	Post,	Sinclair-owned	Circa	COO	criticized	Politico	and	
The	Post	for	reporting	that	Sinclair	gave	favorable	coverage	to	Trump	during	and	accused	The	
Post	of	reducing	journalism	“to	he-said-she-said	storytelling.”	
	

• John	 Solomon	 authored	 a	 rejected	 op-ed,	 submitted	 to	 The	Washington	 Post	 after	 it	
published	 negative	 coverage	 of	 Sinclair,	 entitled,	 “Washington	 Post,	 Politico	 and	 the	
perils	 of	 centimeter-deep	 journalism.”	 The	piece	was	 submitted	 to	 the	newspaper	 for	
publication	 on	 December	 30,	 2016.	 Solomon	 claimed	 that	 Paul	 Fahri’s	 story,	 which	
found	that	“Sinclair	gave	a	disproportionate	amount	of	neutral	or	favorable	coverage	to	
Trump	 during	 the	 campaign	 while	 often	 casting	 Clinton	 in	 an	 unfavorable	 light,”	
“embellished	 the	Politico	 story	with	 an	 even	 sexier	 headline”	 and	 reduced	 journalism	
“to	 he-said-she-said	 storytelling.”	 Solomon	 argued	 that	 Politico	 and	 The	 Post	 “should	
feel	 some	 shame	 in	portraying	 ‘straight’	 coverage	of	 candidates'	 positions	on	 issues	 –	
something	 news	 organizations	 once	 strived	 to	 achieve	 –	 as	 a	 dirty	 equivalent	 to	
‘favorable’	 treatment.”	 [“Sinclair	 Responds	 To	Multiple	 Organizations'	Misleading	 And	
Irresponsible	 News	 Coverage,”	 PR	 Newswire,	 01/11/17	 and	 Paul	 Farhi,	 “How	 the	
nation’s	 largest	 owner	 of	 TV	 stations	 helped	 Donald	 Trump’s	 campaign,”	 The	
Washington	Post,	12/22/16]		

	
At	one	of	Trump’s	first	news	conferences	as	president,	he	“granted	the	first	of	two	questions	
to”	a	reporter	from	Sinclair-owned	WJLA,	“a	rare	distinction	for	a	local	broadcast	affiliate.”	
	

• In	February	2017,	"at	one	of	his	first	news	conferences	as	president,	Mr.	Trump	granted	
the	 first	 of	 two	 questions	 to	 Scott	 Thuman,	 a	 reporter	 for	 Sinclair's	Washington	 ABC	
affiliate,	WJLA,	a	rare	distinction	for	a	local	broadcast	affiliate."	[Michael	J.	de	la	Merced	
and	Nicholas	Fandos,	"Fox's	Unfamiliar	but	Powerful	Television	Rival:	Sinclair,"	The	New	
York	Times,	05/03/17]	
	

Sinclair	hired	longtime	Trump	family	friend	Boris	Epshteyn	as	“chief	political	analyst”	in	April	
2017.	 The	 company	 forces	 local	 affiliates	 to	 air	 ‘must-run’	 segments	 featuring	 Epshteyn’s	
partisan	commentary	nine	times	a	week.	

	
• Sinclair	Broadcasting	Group	announced	in	April	2017	that	 it	had	named	"former	White	

House	spokesperson"	Boris	Epshteyn	their	"'chief	political	analyst,'"	and	that	as	such,	he	
would	 be	 "appearing	 across	 the	 173	 television	 stations	 Sinclair	 owns,	 operates	 or	
provides	 services	 for	 across	 the	 country."	 [Dylan	Byers,	 "Ex-Trump	 spokesperson	 joins	
Sinclair	Broadcasting,"	CNN,	04/17/17]	



Page	17	of	17	

	
• Boris	 "Epshteyn	 entered	 Trumpworld	 as	 a	 surrogate,	 thanks	 to	 a	 friendship	 with	 Eric	

Trump	developed	as	fellow	undergrad	students	at	Georgetown	University.	He	became	a	
ubiquitous	presence	on	cable	news	 throughout	 the	2016	campaign,	 first	as	an	outside	
supporter	and	then	as	a	paid	Trump	campaign	staffer."	After	Donald	Trump	took	office,	
Epshteyn	 became	 "a	White	 House	 official,	 with	 an	 office	 in	 the	 Old	 Executive	 Office	
Building,	 steps	 from	 the	 West	 Wing."	 [Annie	 Karni,	 "White	 House	 official	 terrorizes	
network	green	rooms,"	Politico,	03/07/17]	
	

• Epshteyn,	 "who	 at	 one	 point	 was	 on	 cable	 news	 as	 many	 as	 seven	 times	 a	 day	
promoting	Mr.	Trump	during	the	presidential	campaign"	and	"was	a	spokesman	for	the	
presidential	 inaugural	committee,"	 left	his	 job	at	the	White	House	 in	 late	March	2017.	
[Maggie	Haberman,	"Boris	Epshteyn,	Trump	TV	Surrogate,	Is	Leaving	White	House	Job,"	
The	New	York	Times,	03/25/17]		
	

• Before	leaving	the	White	House,	Epshteyn	was	"a	special	assistant	to	President	Donald	
Trump	who	 [led]	 the	White	House's	 television	 surrogate	 operations."	 [Jim	Acosta	 and	
Jeremy	Diamond,	"Trump	aide	Boris	Epshteyn	leaving	White	House,	officials	say,"	CNN,	
03/27/17]		
	

• Boris	Epshteyn,	 in	2016,	made	"about	$80,000	from	Trump	entities	(the	campaign	and	
inaugural	 committee),	 $226,800	 from	an	outfit	 called	 TGP	 Securities,	 and	 $240,000	 in	
fees	from	Prime	Health	Services	(healthcare	consulting).	He	has	extensive	securities	and	
cash	holdings,	but	also	more	than	$50,000	in	student	loans."	[David	Lat,	"Trump	White	
House	Lawyers:	How	Much	Are	They	Worth?	(Part	2),"	Above	the	Law,	04/04/17]	
	

• In	 July	 2017,	 Sinclair	 announced	 it	was	 “increasing	 the	 ‘must-run’	 segments	 across	 its	
affiliates	 featuring	 former	 Trump	White	 House	 official	 Boris	 Epshteyn	 to	 nine	 times	 a	
week.”	 Epshteyn’s	 “‘Bottom	 Line	 with	 Boris’	 segments	 already	 [aired]	 three	 times	 a	
week,	 but	will	 now	 triple	 in	 frequency,	 featuring	 a	mix	 of	 his	 political	 commentary	 as	
well	 as	 ‘talk	 backs’	with	 local	 stations	 and	 interviews	with	members	 of	 Congress.	 The	
segments	will	have	a	‘billboard,’	meaning	they’re	sponsored,	but	will	not	be	sponsored	
content,	 a	 Sinclair	 spokesperson	 said.	 Epshteyn’s	 segments	 are	 ‘must	 runs,’	 so	 all	 the	
Sinclair	 stations	 across	 the	 country	 will	 air	 them	 along	 with	 their	 other	 ‘must-run’	
segments	 including	 conservative	 commentary	 from	 Mark	 Hyman	 and	 the	 Terrorism	
Alert	Desk	segments.	Epshteyn	reliably	parrots	the	White	House's	point	of	view	on	most	
issues.	 For	 example,	 he	 claimed	 last	 month	 that	 former	 FBI	 Director	 James	 Comey's	
testimony	 on	 Capitol	 Hill	 was	more	 damaging	 to	 Hillary	 Clinton	 and	 former	 Attorney	
General	Loretta	Lynch	than	to	the	president.”	[Hadas	Gold,	“Sinclair	increases	'must-run'	
Boris	Epshteyn	segments,”	Politico,	07/10/17]	

	
#	#	#	


